vrijdag 16 januari 2015

Vogels in de winter...


5 januari mochten we onze nieuwe vriendjes verwelkomen in de klas. 
Vic, Rosanne, Beratcan, Emil en Simon voelden zich onmiddellijk thuis! We konden dus vrij snel aan ons thema beginnen!

Taal :
- Waarnemen prenten
- Waarnemen voeding vogels


Pot speculoospasta...jammie voor de vogels!




- Verhaal met prenten ' Mieni en Piepke '
- Verhaal ' Nijntje voert een vogeltje  '

                                           Bron You Tube
- Aanleren speelversje

Ik kan met mijn handen klappen
klap klap klap
Ik kan met mijn voeten stampen
stamp stamp stamp
Ik kan met mijn handen draaien
draai draai draai
Ik kan naar mijn vriendjes zwaaien
zwaai zwaai zwaai

- In de schooltuin op zoek naar vogeltjes...

Crea :
- Nieuwe kindjes maken hun weeklijn, aanwezigheidskaartje en heen-en weertas.
- Schilderen met veren...maken van een vogeltje!
- Een tas voor de vogeltjes
- Spelen met plasticine
- Schilderen en plakken met juf Zoë

Simon

Emil

Hannah

Janne

Thibeau

Sena

Beratcan

Rosanne
Arne

Billie

Vic


Vet smelten...




Tas klaar om aan de tak te hangen!




Hannah

Billie

Vic



Simon

Rosanne




M.O. :
- Aanleren kleuterlied

Vogeltje gij zijt gevangen
In en kooitje zult gij hangen
Jij blijft hier, jij blijft hier
Lieve vogel jij blijft hier!

- Bewegingsliedje : vogeltjesdans zonder tekst
- Luisteren naar muziek
- Bewegingsliedje ' Vogeltje, zing een mooi liedje voor mij '

L.O. :
Turnen met juf Zoë
- Spel met ballen...rollen,gooien,vangen...



Efkes pauze...







W.O. :
- Vogels zoeken en beluisteren in de schooltuin...(niet evident met al die regen!)
- Alle kalenders : aanwezigheidskalender,weeklijn,weerkalender,daglijn

W.I. :
- Puzzelen
- Spel met dobbelsteen...herkennen diertjes

Janne

Hannah

Rosanne


Enkele klaskiekjes:


Rosanne

Beratcan



Simon

Emil

Even loeren in de spiegel...

Vic


Emil


Arne

Thibeau


Thibeau bij kapster Sena




Rosanne

Billie

Rosanne en Thibeau

Sena

Billie

Vic

Emil

Hannah en Vic

Janne


Rosanne

Emil

Billie

Simon en Hannah

Even checken of mama thuis is...

Vic

Simon en Rosanne


Kapper in spe?

Janne

Vic

Simon

Janne

Vic

Billie

Janne

Arne in zijn favoriete hoekje...

Rosanne

Thibeau...beetje honger?

Hmm...eetbaar? Effe proeven!


JARIGE VAN DE WEEK :


HANNAH!

Met het klaskado

Mmmmm...
Volgende thema: 'BIJ DE DOKTER'

Alles ivm het thema is welkom!! Boekjes, dokterstasjes...breng maar mee!