zaterdag 14 februari 2015

Gekke kleertjes!!



Carnaval komt dichterbij dus komen gekke kleren goed van pas!

Taal :
- Waarnemen gekke kleren, hoeden etc... 



- Waarnemen prenten rond carnaval
- Prentlezen



- Verhaal met prenten 'Jules viert carnaval' en 'Kaatje viert carnaval'




- Woordspelletjes
- Raadselspelletjes rond geluiden

Crea :
- Tekenen met een dikke stift ' Dit ben ik!' (onder begeleiding)
- Schilderen en versieren van een oude hoed of pet
- Schilderen met juf Zoë : een maskertje
- Versieren van een oude trui voor de klaspop Jules op 'dikke truiendag'




























Jules K1Z Jules K1A Jules K1B

L.O. :
- Bewegingslesjes met juf Zoë
- Ochtendgym op 'dikke truiendag'



Waren niet zo enthousiast...








W.I. :
- Puzzelen
- Puzzelen tot 12 stukken
- Herkennen aantallen











W.O. :
- Alle kalenders
- Lichaamsschema

M.O. :
- Aanleren liedje

Tip tap top ik zet mijn masker op
Pief poef paf nu zet ik het weer af!

- Herhalen alle gekende liedjes
- Peuterdans 'drukpoppetje'
- Bewegen op muziek
- Muzikaal verhaal

KLASKIEKJES :









Poging 'stoer kijken'...










Kruising van een beer en een viking...




'Verpleegsterprinses'



Verlegen Emil...



Concentratie!







En??

Toch een beetje raar zo een kriebelsnor...

Emil is er wel voor te vinden!

Thibeau gaat ook voor een nieuwe look!







"Oh neen! Daar is ze weer met haar fototoestel!"










EN DAN HET GROTE MOMENT... EINDELIJK IS HET FEEST!!!!

De muurbloempjes...







Hannah ziet de catwalk niet erg zitten

Emil is er klaar voor!
















Modeshow voorbij???





Toch geen muurbloempjes!



En dan...SMULLEN MAAR!!






















Na de vakantie plan ik een weekje zonder thema...kindjes mogen spelletjes meebrengen van thuis of speelgoed die ze leuk vinden. 
Zo kan ik de kindjes goed observeren en meespelen in alle hoekjes...