vrijdag 7 oktober 2016

Mijn lijfje!


Ga dit verslagje beginnen met enkele sfeerbeelden van de sportdag :













Fietsen, dansen, een tikspel, etc ... iedereen vond het heel leuk! maar we waren natuurlijk ook heel moe na al dat sporten!

 We zijn dit thema gestart met een verhaal van Jules...
Ook hebben we prenten en foto's besproken...
We keken in de spiegel en bespraken wat we zagen...

Dit zijn mijn wangetjes en dit is mijn kin
Dit is mijn mondje met tandjes erin
Dit zijn mijn oren mijn ogen mijn haar
Nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar!

Hoofd schouders knie en teen knie en teen
Hoofd schouders knie en teen knie en teen
Oren ogen puntje van mijn neus
Hoofd schouders knie en teen knie en teen!

Twee handjes op de tafel twee handjes in de zij
Twee handjes op de schouders op het hoofdje allebei
Nu maken we twee vuistjes zo stevig als maar kan
Daar gaan we dan mee trommelen van je rommele rommele bom!
De duimpjes zijn de dikste de pinkjes zijn maar klein
Nu moeten alle handjes vlug op 't rugje zijn!

Tekenen met dikke potloden:










Schilderen:
























Alles met begeleiding!!!! Waar komt de buik, de benen, de armen, etc....

We maakten ook puzzels:
















Met juf Esther deden we flink mee tijdens de turnlesjes!


We schilderden onszelf op ware grote: 



















 
Dat was heel veel werk!

Natuurlijk werd er ook in de hoekjes gespeeld:






Mama Nisa


Druk aan het poetsen




Clement zijn favoriete bezigheid














Puck heeft ook last van kuiswoede






   
Volgende week : ' Het bos'

Alles ivm dit thema is welkom! Boekjes, knuffels, prenten....

De kindjes mogen hun laarsjes meebrengen naar school, het is de bedoeling dat ze ook eventjes op school blijven(eventueel in een zakje aan hun kapstok) want we zullen bij droog weer regelmatig gaan wandelen in het bos!

Tot maandag!