vrijdag 9 februari 2018

Carnaval


Nieuw thema, nieuwe klasaankleding!

De hoekjes in de klas kenden een groot succes!
De confetti- en serpentine tafel:










Ons ballonnenhuisje:






De verkleedhoek:









We hadden deze week weer heel wat spelletjes in thema. Deze speelden we eerst samen in de kring, daarna mochten de kleuters zelfstandig verder oefenen en leren in de speelhoek.

Oscar probeert als eerste de gekke clowntjes te vangen.










Bumba gooit balletjes die wij moesten pakken met een pincet. dat was niet gemakkelijk!





Jules verkleden in een echte clown.





 Otto oefent vlijtig verder :)!












Samen spelen is véél leuker dan alleen!



De T shirts zijn bijna klaar, nog een leuke strik en we kunnen meelopen in de carnavalsstoet.
We hebben geverfd met rolletjes, spettertjes gemaakt, gestempeld en vervolgens met super kleverige behangerslijm confetti toegevoegd aan onze strik. 





































 "Hela juf, dat plakt aan mijn vingertjes!"




En klaar!



Een leuk liedje mocht deze week ook niet ontbreken. Aangezien wij gekke clowntjes zijn, een liedje over clowntjes en over gekke bekken!

"Gekke bekken trekken, kan ik ik ben echt een clown,
gekke bekken trekken, doe ik heel speciaal voor jou!
Gekke bekken trekken, kan ik wel de hele dag!
Gekke bekken trekken, doe ik nu 't is carnaval!"

Met schudeitjes maakten we passende muziek bij ons gekke bekken lied.



Jules had deze week een gekke carnavalshoed op zijn hoofd. Hoewel... niet enkel op zijn hoofd. Dat wilden wij ook wel eens proberen.
Hoedje op mijn hoofd, buik, voet, hand, rug, ...










 Juf en haar verslaving aan Anna-boekjes...
Deze week lazen wij het boekje van 'Anna viert carnaval'

Als kers op de taart, om ons thema in schoonheid af te sluiten en aan een topvakantie te kunnen beginnen, onze carnavalsstoet (die door het slechte weer omgetoverd werd in een ware modeshow)








Gekke bekken trekken!

 Iedereen een clowntje? Tjah... juf dan ook

Nog even wachten op de mama's en papa's en de show kan beginnen...

Last but not least...







Prettige vakantie,
Anne-Sophie