maandag 5 februari 2018

Ziek zijn/mijn lichaam

Tijd om de klas een beetje meer om te toveren tot een echte dokterspraktijk en de verwonderde gezichtjes van onze kleutertjes te laten genieten.






De boekenhoek werd in thema aangevuld,


we kregen leuke nieuwe spelletjes om vormen en kleuren verder in te oefenen,





en er was een echte apotheek in onze klas. Hier konden de kleuters naar hartelust medicijntjes kopen en verkopen.


Anna bracht ons deze week een bezoekje in de klas. Maar Anna was ziek, ze had overal vlekjes. 
Wij lazen in het boek 'Anna is ziek', Anna mocht bij Jules slapen en niet veel later kreeg ook Jules deze gekke vlekjes.

We leerden een versje over zieke Jules, maakten een knutselwerkje rond ons versje en werkten verder rond lichaamsschema:

"Rode vlekjes op mijn been, op mijn buik en op mijn teen.
Op mijn neus en op mijn oor, heb je daar geen zalfje voor?
Rode vlekjes overal! 't jeukt zo erg, ik krab me al!
Nee, zegt mama. Stop ermee!
Maar 't jeukt zo erg dus zeg ik NEE!"












Lichaamsdelen benoemen en op de juiste plaats leggen.



Genieten in de hoekjes:




Tijd om onze begrippen nog een beetje verder in te oefenen, dit keer met een leuk spelletje: 'wat zit er in mijn dokterstas?'






We telden pilletjes en maakten onze eigen plasticine pillen.






Nog enkele dokterstasjes afwerken, en wie zin had mocht nog een leuke ambulance knutselen.








Aiko, Marthe, Lea en Lena zorgden voor de wielen:




Deze week hebben we ook kunnen genieten van heerlijke cake en taart, want onze lieve Pau was jarig! 
Gelukkige verjaardag, Pau! 
Hieperdepiep hoera




juf en haar fototoestel...








Groetjes,
juf Anne-Sophie